Saturday 18 May 2013

selangkah ke menara gading (bajet sangat) .

ASSALAMUALAIKUM.

pembaca yang sangat dihormati .
memandangkan kemarin merupakan tarikh keluarnya keputusan IPTA , jadi aku nak jugak la mencoret serba sedikit tentang keputusan itu .

memang aku dah pahat dengan kukuhnya bahawa tarikh 17 mei itu satu tarikh yang bakal menentukan kemana hala tuju aku lepas nih . sama ada terus belajar atau kawin teruss 8_8 . dengan penuh debaran dan ketakutan aku bukak fesbuk kemarin . kenapa mesti cek keputusan tu kat fesbuk ? kalau angpa nak tau , memang fesbuk tu la median aku nak tau apa-apa . komfom smua maklumat ada dlam tu .

tak payah la aku susah-susah + terhegeh-hegeh nak cari laman web sana sini . kan ke mnyenangkan aku ? ok . back to topic .. masa buka fesbuk tu ramai dah yang tahu dapat ipta mana. oh menn , aku lambatt !! tanpa buang masa aku pon klik la link yang dibekalkan kat situ ..

angpa pernah rasa ketaq macam nak luruh jantung ? tangan kaki jadi sejuk ? haa..series aku bagitau macam tu la aku rasa masa page tu tengah loading . 5 saat kemudian maka terpaparlah keputusan tu . kihkih . syukur.syukur . ya Allah (sila nyanyi dengan nada yang paling merdu) . 

Allah . lepas dah puas aku gelebek apa yang patot aku pon tanya la kawan-kawan lain . alhamdulillah ada yang hepi and ada yang kurang hepi . takpa kawan , rezki itu Allah dah susun cantik . mungkin bukan sekarang , nanti-nanti ada punya . percayalahh . 

Jadi aku dengan hati berbunga-bunga search la sikit apa yang patut . tanya senior aku yang mana dapat sama course ngan aku tu . bertambah syukur lagi sebab ada sorang sis nih memang terbaik . sis nih la bagitau aku sedikit sebanyak macam mana flow dalam course tu .

biar gambar berbicara .


haha . kembung perut aku telan air liur . sis tu kata subjek law nih enjoy sikit kalau kita minat . kalau tak minat kena asah juga minat tu sampai kita minat seminat-minatnya . (cuba ulang banyak kali . macam pelik pulak )

tak kisahlah belajar kat mana pon . kita tetap di bawah langit yang sama dan apa yang kita tuntut tu ilmu Allah jugak . bukan ipt mana kita belajar yang tentukan kejayaan kita . diri sendiri yang tentukan . semoga Allah berkati ilmu ini. Doakan aku .

aku masih pegang kata-kata yang kawan aku pernah text aku suatu masa dulu .
Give your life mumtaz in result ., get a good hardworking , a better thinkful , best fruitage and don't give up ! Bukan semata-mata kerana kejayaan tapi mulianya jika BERILMU "
memang aku terkesan . sampai ke saat ini . ya sampai di saat aku menulis entry nih aku masih teringat-ingat kata-kata itu . sunguh bermakna .aku harap angpa pon ada jugak kata semangat yang boleh angpa jadikan terapi or rahsia kejayaan atau batu loncatan untuk angpa terus berjaya . tak gitu ?

aku memang suka bajet macam seorang pakar motivasi yang berjaya dan terkemuka di abad ini . mohon doa dari angpa semua . sekian <3

4 comments:

LIFE said...

do thumbs up !
kak tu sapa?

Unknown said...

hahaha...kak naja fera . btoi .btoi . dya ambik law .. aq ingat dya arabic .perghh..dya civil+syariah maaaaa ...

Unknown said...

ohh..tahniah dapat UIA

Unknown said...

hehe .. tq .tq .. =)

Post a Comment