Monday 29 December 2014

Ujian banjir .

Bismillah.
Assalamualaikum

Readers,
Bila skali aku dah dapat petunjuk seperti seindah namaku (hidayah) maka inshaaAllah rasa rajin untuk memenuhi ruangan ni dengan pelbagai cerita dan resipi hidup umpamanya aku macam opah yang hidup aboutt 70++ . ceh akan berlarutan sebelom aku masok memgaji balik a weeks from dis date. Btw, aku ada dapat info tadi yang bebudak skolah ni akan dapat seminggu cuti tambahan. Malaysian, jgan lupa terus sumbangkan apa yang termampu and the most important gunakan senjata anda, doa !

So, ipg aku pon mcam ada harapan untuk extend cuti lagi seminggu kot memandangkan banjir yang belum pulih. Sahabat senior junior yang terlibat, aku doakan kalian baik baik sahaja. Amin ! Berikutan cuti tu aku gerenti mesti kene ganti balik setiap kuliah yang termiss tu. Maka cuti hari sabtu akan dikira burn sama sekali. Tapi bagi aku no hal lah, mmg pegi sana nak mengaji.. So what de matter bro ?

Readers, aku sebenarnya tak pernah langsung terlibat dengan banjir ni. Hujan dari pagi sampai malam tu pernah lah.. Sejuk bukan mainn lagi macam feeling dkat ovesi pakai baju tebal berstokin siap. Tunggu asap je tak keluar dari mulut..kalau tak memang mcm winter season kat landen aust and yang sama waktu dengannya.Alhamdulillah syukur .

Tengok berita habis rumah tenggelam ada yang kematian, mashaAllah sedih rasa ! Cannot imagine kalau aku kat situ. Allah Allah . Semoga Allah bagi kekuatan untuk semua mangsa banjir yang terlibat untuk hadapi ujian ini. Ujian menguji kesabaran. Kesabaran membuahkan keimanan.. InshaaAllah..

Sekian . wassalam.

0 comments:

Post a Comment