Saturday 17 August 2013

tuhan , berikan aku pedoman, tunjukkan aku jalanMu

bismillah.assalamualaikum.

sebagai manusia kita selalu persoalkan apa lahh hikmah yang kita akan dapat disebalikk setiap perkara yang kita alami. suka aku nak kongsi kat sini pasal apa yang sedang aku alami..syukurlah Allah bagi peluang untuk aku timba ilmu di sekolah agama selama 5 tahun. dari f1 sampai f5.ya Allah bersyukurnya banyak yang aku dapat sepanjang aku di sana .tapi ilmu aku hanya sebutir pasir kalau nak dibandingkan dengan pepasir di pantai. masih tandus.

alhamdulillah,Allah bagi lagi peluang untuk sambung ngaji di UIA . aku bersyukur jugak sebab aku pasti di sana aku juga senang untuk dapatkan ilmu tambahan macam skolah mnengah dulu.yalah ramai juga yang datang dari skolah agama dan aktiviti2x dakwah kat sana pon aktif jugak..so,takdak masalah kalau aku nak join..cuma letak atas diri aku jaa..nakk atau takk !

tapi,sebulan ja aku kat sana..sekrang aku study di ipg..totally different dgan uia..iyalahh di uia semuanya islam.kat ipg?segalanya ada..yaAllah 1st time aku bercampur dengan orang yang berbeza bngsa dan agama.Allahu. T_T . bukan niat nak burukkan ipg..takk..langsung tak..cumanya aku rasa lain sangat sebab..sebabb..ntah aku tak boleh nak describe rasa tuu..

aku pon fikir,apalah hikmah Allah pilih aku msuk ipg ni ? persoalan aku sedikit terjawab bila sorang kawan aku yang dya pon dari skolah agama jugak..mashaAllah hebat dari aku..dya kata lahh..

"ada sebab Allah hantar kau kat sini.mungkin Allah nak kau untuk kongsi apa ilmu yang kau ada dengan kawan-kawan yang takdak background agama ni. 5 tahun kau skolah agama kan? jadi apa yang kau dapat ? masa nih la kau kena guna ilmu yang kau ade tu.." 

allahu.Allah beri aku kekuatan untuk terus berada dijalanMu.. :')

1 comments:

LIFE said...

InsyaAllah...
Hasbunallahhu wani'malwakeel

Post a Comment