Saturday 6 April 2013

:: guide ::

bismillahh...
assalamualaikum w.b.t
pembaca yang dikasihi :)

IRMA HASMIE . kakak angkat ;)
haha..kenal ? biarkann saja aku nak kata beliau kakak angkat aku pon walaupon beliau tak pernah iktiraf aku adik angkatnya...

sila fokus pada si suami AKHI ASHRAF MUSLIM ..*saudara seislam :)
yangg nihh ? sila angguk kalau kenal ..hehe..tahapa-hapa..tetiba jaa boh gambaq kak irma hasmie n akhi ashraf muslimm..~ aiyoo..takkan laa aku nak bohh gambaq depa kalau tadak motif  ... tujuan...objektif..sebab...dan yang serupa dengannya..

aku bukan laa nak kata aku nihh kenaii sangatt dengan depa dua nihh..tapi sikit-sikit tuu ada laa..ya ...sebagai peminat drama-drama melayu...*walaupon sering direndahkan oleh peminat tegar KOREANIS ..JAPANIS etc *

ok . kembali kepada topik yang sepatutnya aku kupaskan ..#motif gambar2x diatas#

"MEREKA TELAH BERHIJRAH"...walaupon sekarang bukan maal hijrah
yaa..mereka telah berhijrah daripada keadaan mereka yang dulu..boleh faham kot ..sat...sattt... bukan aku nak kata teroknyaa merekaa nih dulu tapi aku nak highlight yang mereka berubah menjadi jauh lebih baik dari keadaan mereka dahulu ? ok ?? gud !
pernahkah anda sangkaa ??

haha..siapa sangka kaann ??? kan ?kan ??tapii siapa sangka itu tak pentingg .. sebenarnya aku sangat kagumm melihat artis-artis sekarang ramai yang berhijrahh..lagi membanggakann mereka-mereka ini aktif pula dalam kerja-kerja amal...aktiviti dakwah..majlis-majlis ilmuu...masyaAllah..Allah..Allah..
yaa,,,hidayah itu milik Allah =)

bercerita tentang mereka .. tibatiba teringat akan diri ini .. perjalanan hidup masih jauh..kalau diizinkan ;')...kalau dulu..ada salah pasti ada yang menegur ..alhamdulillah # biah agama..tapi masa-masa akan datang..kita tak tahu kan ?  sangat insaf bila terdengar satu perumpamaan yang kawan aku bagi masa sekolah dulu..apa ntah perumpamaan tuu...tak engatt...tapi maksod dya lebih kurang macam nihh..
kita selalu kata kat orang..situ tak kena..sini tak kena..dan kita selalu anggap..kitalah yang perfect itu dan ini...ya..mungkin masa sekarang orang itu tak kena itu dan ini dan mungkin jugak masa sekarang kita perfect itu dan ini........tapi....kita jangan lupa... orang itu boleh jadi perfect itu dan ini dari kita pada masa depan..
apa bendaa laaa aku merepekk tuuu..hehe..harap-harap paham laa..jangan terlampau mendabik dada dengan apa yang kita ada sekarang..tak kesah laaahh dari segi apa pon..kekayaan..ilmu..pangkat...rupa paras..apa-apa saja lahh..cukup kita besederhana..walaupun kita tengok terang-terangan kekurangan seseorang di hadapan kta..tak perlu untuk menunding kelima-lima jari dan kata dia nihh macam-macam..sebaiknya..tegur dan bimbinglahh..mana tahu dia akn berubah..walaupun bukan sekarang..masa depan sapa tahu kan ? entah-entah superduper baguss dari kita :)

bukan apa..kita takut apa yang selalu kita keji...umpat akan jadi pada kita..#nau'zubillah

"Oh Allah please guide me"..







cukup sampai sini .. coretan insan khilaf..wassalam
saya .

tahniahh kak dan suami .semoga sentiasa bahagia dalam rahmat dan kasihNya..impian semua wanita kot *-*

2 comments:

Unknown said...

hhhhmmm...peminat tegar irma hasmie ni :D

Unknown said...

haha..mestilahh...kKAk angkat la katakann .. (Y) =))

Post a Comment