Wednesday 1 May 2013

hari .........

ASSALAMUALAIKUM 

rugi kalau aku tak catat antara moment-moment indah dalam hidup aku . di usia ini bukan lah pasal kawin , boypren , gepren yang aku nak cerita . tapi it's just about yesterday . alahh .. hari anugerah ja pon . "nak bangga lettuw..bOOoooo.." dak aih . bukan la. aku nak cerita apa yang jadi sekitar hari anugerah kemarin . 

sesampainya di sekolah , aku merupakan orang yang agak awal . bukan aku sorang la . ada 3 orang yang datang sekali aku . nak drive sendiri , tak mampu beb ! ternampak la beberapa orang sahabat yang datang dengan motosikal . kemaihh aih angpa !

ok . tanpa membuang masa aku pon pi laa daftar diri kat kaunter depan dewan . mak aihh pengawas-pengawas yang jaga tu junior I laa . pakat salam .. yuhuuuuu .. malu I . haha.. stop poyoosss here !!
depa bagi buku tentatif program . ada pa dalam buku tu ? ada nama-nama orang yang dapat anugerah . tu jaa . tak sampai 5 minit pon aku dah abis khatam . 

for your informationn , meja pendaftaran tu dijaga oleh cekgu-cekgu ya . doubletriple malu nak pi tayang muka kat situ . oh menn . malu . malu . bukan apa cikgu-cikgu kata aku nih dah nampak sebaya depa dah . eh , bukan aku sorang , kawan aku yang lain pon dilabelkan begitu . nasib laarr . 

dah daftar , aku pon ambil la angka giliran untuk berator ambil hadiah nantii . beratus-ratus juga nombo aku tu . seterusnya masuklah ke dewan . dah ramai waris dalam tu . pengawas yang bertugas pon bagitau kat kerusi tu ada nombor . ikut nombor yang dapat masa daftar tadi .

weyhh .. stategikkk aih tempat aku . dekat dengan kipas dan agak hujung ketepi pintu dan agak jauh dari pentas dan chif-chif terhormat . heaven sat . sebelah aku ex-klasmet yang duduk sebelah aku dalam kelas . hahh .. lagi sakan-sakan laa . 

"mengumukan ketibaan yang berhormat , diiringi tuan pengetua smk ........masuk ke dewan " (sila baca persis anda sedang mengacarakan majlis perhimpunan ya !)
lama kot tak masuk perhimpunan macam nih .  kekok la konon . buka majlis dan nyanyi lagu megaraku .
what ? lupa lirikkkk ? baik kau keluar dari malaysia nih . tadak la sampai over terok tak ingat lirik . mulut kumatkamit,sora tak keluar pon -_-

dah nama majlis formal , jadi wajiblah ada ucapan dari tetamu jemputan dan tuan pengetua . rata-rata tekun mendengar termasuklah aku . tibalah saat yang dinantikan persembahan nasyid dan qasidah . damn miss !! apapon sangat awesome lah . tahniah . tahniah .

apa lagi , dah abis semua persembahan sampai la acara bagi hadiah . ramai weiyh . tak tertepuk . seronok aih tengok kawan-kawan aku pakat dapat hadiah . anugerah tokoh segala bagai . tahniah . tahniah . 
lama jugak la nak tunggu semua dapat anugerah tu . 

haa..ada juga anugerah untuk cekgu-cekgu . memang layaknya semua cikgu-cikgu mendapat anugerah dan pengiktirafan sebegitu. tanpa mereka siapa aku ! terima kasih cikgu , ustaz , ustazah , ticer , sir . tak terbayar.hanya doa sebagai penghubung kasih . semoga Allah merahmati kalian sepanjang hayat .

_____________________________________________________________________

tamat la acara hari semalam . syukur tak terhingga . lagi speselnya aku dan kawan-kawan yang bergelar     X-students dijemput makan kot skali waris dan guru-guru . seronoklahh . dulu aku tak dapat buat macam tu.sekarang boleh . ngehngehngeh . sedap aih . trima kasih skali lagi !

syukur . smoga anugerah nih menjadi batu loncatan untuk aku dan kawan-kawan yang lain untuk terus menggarap kejayaan masa akan datang . in sha Allah . bersyukurlah dengan kejayaan ini .

alhamdulillah .

"sesungguhnya jika kamu bersyukur , pasti kami akan menambah nikmat kepadamu , dan jika kamu mengingkari nikmat-Ku , maka sesungguhnya azabku sangat pedih.." (surah ibrahim ,7)

ini merupakan suasana di dalam dewan . sementara tunggu majlis mula , baca la sat buku program , belek-belek majalah sekolah .

nih suasana kat dewan terbuka . berator ambil makanan . sedap . dok dalam DewanUtama lama tadi, dapat makan free memangg terbaekk la . 
selesai majlis , hahhhh ,,tunggu lagi .bersama para guru yang banyakbanyakbanyak tolong atas kejayaan ini
syukran jazilan atas bukunyaa ya pihak sekolah =)

8 comments:

Unknown said...

tunggu post aku pulak.sedih nampak teacher mahani

Unknown said...

ok .ok . aq tunggu ~ bila nmpak ticer mahani ? ari tu ka ?

Unknown said...

tu dalam gambar tu.depan najwa & syathiroh

Unknown said...

haaa..nampak . nampak . ingt sapa . ticer mahani ...

LIFE said...

muzik plus story, cukup menyentuh hati ;(

Unknown said...

itulah . aku slalu tringat asrama..kan petang-petang slalu pasang nasyid kat BP .

Unknown said...

waaaaa, bestnya...xsangka HAC terakhir aku xleh p...

Unknown said...

syiahhhh...tu laa pasalll..kerusii ang dekat ngan aku..sebelah razailiii !!

Post a Comment