Friday 31 May 2013

sederhana sudah

ASSALAMUALAIKUM

salam jumaat , pagi-pagi nih aku tengok nasik lemak kopi o.. antara rncangan bualbicara yang jadi fevret aku.

jadi apa yang menarik perhatian aku dalam cerita tu ialah novel.teringat pulak kawan-kawan aku yang kaki novel masa sekolah dulu.nak cerita bagi ada yang baca novel sehari ja boleh habis ..kadang2x tu ada ja yang boleh habis baca berapa jamm jaa.. wuuuuuuu ~  kalau aku memang impossible .

selalunya aku ambik masa 2 hari untuk habiskan novel 400-500 muka surat .dulu memang tak minat nak baca novel-novel bagai nih ..dah la panjangg ..tulisan haluss..banyak page pulak tuu .. errrr..takminat-takminat.

aku berjinak-jinak baca pon masa f3 . kan lepas pmr aku dok rumah , so masa itulah aku mengisi masa tu dengan habiskan novel-novel yang dah hampir dimamah anai-anai tuu .. =,="
layan je .tapi lama-lama baca tu timbul rasa untuk bacabacabaca..sampai laa sekarang aku sukabaca novel.

aku pernah ada niat untuk beli novel sebanyak mungkin dan susun atas satu rak khass dalam rumah aku nanti ...waa..so heavenn :))

moral of da story, janganlah kita lebih-lebih pamerkan rasa tidak suka kita kepada sesuatu .bukan apa,macam aku dulu laa..punya la cakap tak suka baca novel segala nih .. tapi lama-lama aku yang suka.
ya,memang kita ada hak untuk tidak suka pada sesuatu perkara , tapi cukup sekadarnya .. bukan apa ....

"mungkin apa yang kamu sukai itu tidak baik untuk kamu dan boleh jadi apa yang kamu benci itu baik untuk kamu .."
memang tak sesuai untuk kaitkan ayat tu dengan baca novel =..= ..tapi ingatlah .. jangan terlalu tak suka sangat ..dan jangan sukasuka sangat .. biasa-biasa sudah ..bersederhana itu lebih baik kann ?? =)

sekiannn ... (ada inteam laa kat nasik lemak kopi o.. qasidah..solatunbissalamilmubil~~~ rindu sekolah :') )

0 comments:

Post a Comment