Sunday 19 May 2013

ini pon makanan itali jugak

ASSALAMUALAIKUM 

petang-petang macam nih aku teringat nak makan ja . aku tau angpa takkan ambik kisah pon kan ? jadi bagi menghilangkan nafsu makan yang mintak nak makan segala jenis makanan ,  aku pon pilih untuk membiarkan nafsu makan itu beralah dengan sendirinya . maaflah , tiba-tiba aku teringat pada sejenis makanan bernama "lasagne".

hasil pembacaan , aku mendapati lasagna ini merupakan makanan tradisional orang itali . kulit luar lasagna itu adalah sejenis tepung dan isiannya selalunya daging . segala jenis daging boleh bubuh . sebagai penambah perisa letak la sos , cheese ka . apa=apa lah . karang kalau crita pasal resepi nih kalah chef wan pulok . uhuk# .

al-kisahnya , aku makan lasagna (makanan orangputih) nih , masa kat asrama dulu . masa form 4 . saja la nak menerai . bagi tekak aku nih kenal dengan segala jenis makanan . aku kongsi lasagna tu dengan sorang kawan aku . dah la kami makan lasagna tu malam-malam .. memang mengah nak habiskan . lastly , lepas buat open table kat bilik study baru habis lasagna tu . 

bila bangun besok , aku tringat kat lasagna tu . itulah pertama kalinya aku makan lasagna tu . sampai sekarang aku masih teringat rasa lasagna tu . terliur den . aku masih mencari-cari tempat yang jual lasagna tu.tapi ntah aku tak pernah jumpa la pulak . tadak rezki la tu .



tunggu ada dapur sendiri ,baru aku nak try resepi lasagna ni . doa-doakan ;)

0 comments:

Post a Comment