Thursday 9 May 2013

terimalahhhh .

ASSALAMUALAIKUM 

Good Friends are Hard to find,

harder to leave,

and impossible to forget.

 aku percaya bahkan yakin setiap daripada kita mempunyai teman rapat , best friend atau istilah islamiknya sahabat dunia akhirat . satu benda yang aku juga percaya , dalam persahabatan itu mesti ada perbalahan , bertentang pendapat walaupun hanya sekali dua . biasalah , dalam persahabatan mesti ada warna-warninya . tak selalu indah tapi selalunya buat kita bahagia.

setiap kita mengimpikan untuk mendapat seorang sahabat yang memahami kita seadanya . once kita dah dapat tu in sha Allah hubungan tu akan kekal sampai akhir hayat . macam aku sekarang , aku hanya pernah alami dua stage persahabatan iaitu di sekolah rendah dan sekolah menengah . tapi sekolah rendah tu angpa sniri boleh faham , persahabatan tu boleh disamakan dengan "persahabatan monyet = cinta monyet " pandai la aku cipta istilah -_- ' . what i mean by persahabatan monyet is kita bersahabat gaya budak-budak lah . tapi bila dah terpisah masa sekolah menengah persahabatan tu pon berakhir .

tapi tak jugak , ada ja yang kawan dari skolah rendah , sekarang sampai dah ada anak cucu pon boleh lagi jadi saahabat . macam aku ada sahabat baik dari skolah rendah , and now alhamdulillah we are still contact .
dengan bantuan en mark zuckeberg aku jumpa balik kawan-kawan aku tu .

stage persahabatan kedua is persahabatan sekolah menengah . skali lagi angpa akan mencari orang-orang yang boleh dijadikan sebagai sahabat . tapi bagi aku untuk mencari sahabat yang betul-betul sahabat itu payah . huhhhh ==".situasi tu sama macam aku nak selesaikan edmet yang ntah bila akan selesai 8_8
aku punya persepsi sendiri dalam menilai orang yang aku kata sebagai sahabat . ala-ala psychologist gitu kau!!! tapi sahabat sekolah menengah nih la yang akan terus aku berhubung walau mata tak bertentang , bicara tak bersuara . kihkih .

"habis kau nak nilai orang , kau rasa kau bagus sangat ?" . oh noo ! sama sekali tidak . aku tak pernah meletakkan diri aku di tahap terbaek sehingga melayakkan aku dinobat sebagai sahabat mithali . tidak sama sekali . sebabnya aku bukan manusia sempurna. itulah , masa yang berganjak nih menjadikan aku dewasa untuk berfikir...sedangkan aku nih sendiri tidak sempurna , buat apa aku nak mengharapkan orang lain sempurna untuk aku.perrrgggggghhhh .kalau macam tu la gayanya tadak kawan la akuu sampai kesudah .

natijah dari pembebelan aku kat atas tu ialah suatu saat nanti kau dan aku akan berjumpa dengan orang baru.hehhh ! bukan kes dapat anak la !maksud aku kawan baru . janganlah terlalu mengharapkan kesempurnaan dan mengimpikan orang itu menjadi sama macam sahabat angpa dulu . lain orang lain bentuknya , rasanya , warnanya . belajar untuk terima .

chill laa ! haha .. aku sekarang tengah fikir pasal campus life # sekian terima kasih .

3 comments:

LIFE said...

Ya Ya Ya... campus life is sooo unimaginated..huhu

Unknown said...

campus life..wait for us~~

Unknown said...

haha...menanti dan berharap =)

Post a Comment